Inschrijven

Wat leuk dat jij je wil inschrijven bij Headquarter-6!
Door het onderstaande formulier in te vullen, schrijf je je in en mag jij binnen onze openingstijden langskomen. 

Headquarter-6 is voor alle jongeren gratis toegankelijk op de open momenten.


Maar voordat jij je inschrijft..

Kom gerust een keer langs om kennis te maken en te kijken of 

HQ-6 wat voor jou is.
Ben je een aantal keren langs geweest en wil je vaker langskomen? Dan kun je je via het formulier inschrijven.

Inschrijfformulier

naam
achternaam
leeftijd
Woonplaats
Welke van de 6 facetten spreekt je het meeste aan?
Instagram naam
E-mailadres
E-mailadres ouder of verzorger *
Wat wil je graag leren in HQ-6?
  • Inschrijving en deelname aan HQ-6 is gratis voor alle jongeren.
  • Deelnemers kunnen zich te allen tijde weer uitschrijven bij HQ-6.
  • Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met het verwerken van bovenstaande gegevens voor onze administratie en het door ons verzamelen van gegevens van deelnemers van HQ-6 gedurende hun deelname (bijv. fotomateriaal).

Logo Design Contest Jong Hoogeveen

Begin juli heeft Jong Hoogeveen haar nieuwe logo officieel gepresenteerd.
Zij vonden hun oude logo gedateerd en daarom gingen zij op zoek naar een fris en eigentijds ontwerp dat de identiteit van de organisatie zou weerspiegelen. Jongeren uit heel Hoogeveen en omstreken konden meedoen aan de wedstrijd.

 

Hierbij werden ze o.a. ondersteund door HQ-6.
Labcoach Wesley gaf een serie van twee workshops waar jongeren zich konden aanmelden om de fijne kneepjes van Logo Design te leren. De jongeren konden dit digitaal doen, maar ook gewoon met potlood, pen of verf.

 

Er volgden een boel inzendingen en uiteindelijk werden er drie winnaars gekozen. Alle drie de ontwerpen hadden iets bijzonders wat de jury enorm aansprak. Deze drie logo’s werden uiteindelijk door Labcoach Wesley Withagen en  Digital Artist Karima Targhi Bakkali samengevoegd tot een volledig nieuw ontwerp.

 

Alle drie de winnaars kwamen uit de koker van HQ-6, wat aantoont wat HQ-6 op creatief en ondernemend gebied kan betekenen voor de Gemeente.

Alex’ ontving de eerste prijs, omdat zijn originele ontwerp werd gekozen als basis van het nieuwe logo.

 

Maar ook Bram en Thyrza vielen in de prijzen. 
Bram’s inbreng was de kleurige verfspetters en Thyrza was verantwoordelijk voor het design van het woordmerk.

 

De uitslag werd gevierd in ons lab met een heerlijke traktatie van Glutenvrije Verwennerij. 

Uiteraard zijn we bij HQ-6 enorm trots op onze winnaars en iedereen die mee heeft gedaan.
Enne…. op het resultaat natuurlijk. :)

Het jaar van Van Gogh

In 2023 staat Drenthe in het teken van Vincent van Gogh. Het is 140 jaar geleden dat de wereldberoemde schilder voet op Drentse bodem zette.

Ook in Hoogeveen wordt er hier veel aandacht aan besteed, en HEADQUARTER-6 draagt zijn steentje hier aan bij.
Met de (virtuele) kwast, foto bewerkingen, animaties, AI art, VR, video en meer! Alles behoort tot de mogelijkheden.
In onderstaande video kun je enkele van de resultaten bekijken en hoor je de makers aan het woord.

 

 

Generaties verbonden

Bij Generaties Verbonden gebruiken we digitale media om jongeren en 50+’ers een kijkje te geven in elkaars wereld, en hiermee de generatiekloof te dichten. 
Dit doen we bijvoorbeeld door middel van een podcast of door reacties video’s te maken waarbij zowel de jongere als de 50+’er een muzieknummer uitkiest waar een diepere betekenis achter zit en deze introduceert aan de ander. Na een spontane en oprechte eerste reactie delen zij de verhalen erachter met elkaar. 
Dit mondt uit in een prachtige vorm van connectie en de camera legt het allemaal vast.

Het project Generaties Verbonden valt binnen de provinciale Subsidie toegankelijkheid en spreiding van bibliotheken. Talentontwikkeling, Participatie, Kennis en ontwikkeling en kennismaking kunst en cultuur.

Generaties Verbonden

Bij Generaties Verbonden gebruiken we digitale media om jongeren en 50+’ers een kijkje te geven in elkaars wereld, en hiermee de generatiekloof te dichten. 
Dit doen we bijvoorbeeld door middel van een podcast of door reacties video’s te maken waarbij zowel de jongere als de 50+’er een muzieknummer uitkiest waar een diepere betekenis achter zit en deze introduceert aan de ander. Na een spontane en oprechte eerste reactie delen zij de verhalen erachter met elkaar. 
Dit mondt uit in een prachtige vorm van connectie en de camera legt het allemaal vast.

Het project Generaties Verbonden valt binnen de provinciale Subsidie toegankelijkheid en spreiding van bibliotheken. Talentontwikkeling, Participatie, Kennis en ontwikkeling en kennismaking kunst en cultuur.

We want you (the Podcast)

Jongeren en Politiek, dat zijn niet twee woorden die perse goed samen gaan, maar tijdens de “We Want YOU!” Podcast weten we ze toch samen aan tafel te krijgen en dat levert mooie en waardevolle gesprekken op, waar de twee nader tot elkaar komen. 

Jongeren die niks of weinig met Politiek hebben krijgen nieuwe inzichten die ze kan helpen de Politiek in hun voordeel te gebruiken en hiermee hun directe leefomgeving op positieve manier te beïnvloeden.
Maar er is natuurlijk ook altijd ruimte voor een kritische noot. ;)

“We Want YOU! (the Podcast)” is een initiatief van o.a. de Gemeente Hoogeveen in samenwerking met Headquarter-6 en Talonized Productions.

Youtube link:

Heads up on the 6

HQ-6’s eigen podcast gehost door onze Naomi uit de Young Talent Pool.
Gasten vanuit allerlei hoeken uit de Kunst & Cultuur wereld schuiven aan, maar ook vanuit de media en het bedrijfsleven. 

Verschillende topics komen aan bod op een speelse en informatieve manier. En natuurlijk komen de laatste nieuwtjes rondom HQ-6 en de lopende projecten ook aan bod. Kortom, DE podcast om op de hoogte te blijven van alles HQ-6.

Wanneer ben jij een keer te gast?!

Heads Up on the 6 is zowel op Youtube als op Spotify terug te luisteren.
Spotify link:

The HQ-6 Digital Experience

Tijdens de 2022 editie van U!tdagenD Hoogeveen gooide HQ-6 de deuren open voor iedereen. Waar normaal de focus ligt op jongeren tussen de 12 en 23 kwamen er nu juist veel jongere kids (met (groot)ouders) voor het eerst een kijkje nemen.

Tijdens the HQ-6 Digital Experience maakten zij kennis met VR, Fotografie in de Green Screen Studio, en het werken in Photoshop. Hier konden zij hun fantasie op de loop laten gaan en onder begeleiding van de Young Talent Pool/Team HQ-6 leren en proberen.
Ook was er ruimte voor zowel old skool gaming als multiplayer games op de huidige generatie consoles.

Uit alle Photoshop designs kozen de jongeren uiteindelijk een winnaar die er met de prijs vandoor ging, maar eigenlijk waren er alleen maar winnaars die dag.

VR Bootcamp

Tijdens VR Bootcamp onderging een groep jongeren een aantal workshops waarin zij leerden werken in Virtual Reality met de software Tilt Brush.
Hier leerden zij hun eigen volledige 3D wereld te maken, en deze te vullen met al hun creatieve scheppingen.
Vervolgens kon men naar hartelust een virtuele wandeling nemen in het HQ-6 universum.

Deze workshops werden gegeven in samenwerking met Fresh Flix. 

https://www.freshflix.nl/hq6

Blockparty 2022

De Blockparty’s zijn de tofste buurtfeesten in Hoogeveen waar daadwerkelijk IEDEREEN welkom is om onder anderen een balletje te komen trappen of gooien, lekker wil skaten, een gratis broodje hamburger scoren of gewoon gezellig met vrienden en familie lekker te chillen. 

Tijdens de 2022 editie was het eindelijk tijd dat dit feest, na alle succesvolle voorgaande edities, even goed vereeuwigd werd op film. Team HQ-6 nam die job op zich. Met een team van een flink aantal creatieve jongeren en vrijwilligers werd er onder begeleiding van Labcoach Wesley een After Movie geschoten. 
Deze is hier te bekijken:

 


De Blockparty’s is een initiatief van CultuurKlik, SWW, 24/7 Hoogeveen, Gemeente Hoogeveen, Jong Hoogeveen, Bibliotheek Hoogeveen en Headquarter-6.

Project xx

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.